Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák a DEJAN Öltöny Manufaktúra (MIJIC Corporation Kft., székhely: 7634 Pécs, Új fasor 40. TT 5., telephely: 7622 Pécs, Somogyi Béla u 2.3; adószám: 26101929-2-02 e-mail cím: info@dejan.hu), mint szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal. Az ÁSZ letölthető az alábbi linkről: www.dejan.hu/aszf
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.dejan.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (a továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják.
Szolgáltató adatai:
Név: MIJIC Corporation Kft. - DEJAN Öltöny Manufaktúra
Cím: 7634 Pécs, Új fasor 40. TT 5.
Fióktelep: 7622 Pécs, Somogyi Béla u. 2/3.
E-mail: info@dejan.hu
Bankszámlaszám: 11731001-23112779-00000000
Hatósági Engedély: Baranya Megyei Kormányhivatal Pécsi Járási Hivatala
Adószám: 26101929-2-02
Kamara: Pécs-Baranyai Kereskedelni és Iparkamara
Cégjegyzékszám: 02-09-083201
Hosting: Versanus Informatikai és Szolgáltató Kft.
Hosting cím: 1138 Budapest, Mura u. 4. 9. em. 7.
Hosting e-mail: support@versanus.eu
- Alapvető rendelkezések
- A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
- Szolgáltató a jelen ÁSZF rendelkezéseit, a forgalmazott termékek körét, vételárát, határidőket, stb. szabadon megváltoztathatja. A változás a Webáruház áruházban történő közzétételt követően hatályos. A változtatások létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik, csak a közzétételt követő tranzakciókra érvényes.
- A Honlapon található minden írásos és képi anyag, illetve az oldalakon található termékleírás a Szolgáltató tulajdonát képezi, szerzői jogvédelem alatt áll, ezért másolása, illetve más internetes oldalakon történő felhasználása szigorúan tilos, az csak a Szolgáltató engedélyével lehetséges. A Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül tilos a Honlaphoz bármilyen kapcsolást (linket) létrehozni.
- A Honlap 0-24 óráig áll rendelkezésre. Személyes, illetve telefonos megkeresés esetén kizárólag munkaidőben, így hétköznapokon 9:30 órától 17:30 óráig, míg a szombati napon 9 órától 13 óráig állunk rendelkezésére.
- Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért semmilyen felelősséget nem vállalunk!
- Adatkezelési szabályok
A Szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő címen érhető el: www.dejan.hu/adatvedelem
III. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
- Honlapunkon elsősorban öltönyök, szövetnadrágok, szövetkabátok, ingek, kiegészítők (pl. nyakkendő, esküvői mellény, nyakkendőtű, mandzsetta gomb, csokornyakkendő, díszkendő, stb.) és egyéb termékek (sportzakó, frakk, pincér szett, stb.) találhatóak.
- Ezen termékek megvásárolhatók egy árajánlat-kérést követően online, illetve személyesen az üzletünkben is. Az árajánlat minden esetben tartalmazza az ÁFA-t. Online vásárlás esetén, amennyiben a termék átvételére nem az üzletben kerül sor, úgy a felmerülő csomagolási- és házhozszállítási díj a Vevőt terheli.
- A Szolgáltató a Honlapon az egyes termékeknél feltünteti azok leírását, amelyek kizárólag tájékoztató jellegűek, nem minden esetben tartalmaznak az adott termékről minden információt. Az egyes termékekről készült képek eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek, ez utóbbi minden esetben feltüntetésre kerül.
- Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, úgy Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat annak időtartamáról.
- Az ajánlat kérés, illetve a rendelés menete
- A Felhasználó szóban (pl. telefonon), vagy írásban kérhet ajánlatot Szolgáltatótól.
- Felhasználó az egyes termékkategóriákon belül az Ajánlatkérés fülre kattintva kérhet ajánlatot, amely során ki kell választania a kívánt terméket, annak méretét, anyag-összetételét, színét, darabszámát, ezenkívül meg kell adnia nevét, illetve elérhetőségét (választása szerint: email-cím, telefonszám, település), melyet egyéb megjegyzéssel is kiegészíthet, és az „árajánlat kérés küldése” fülre kattintva küldheti el ajánlatkérését. (az ajánlatkérés semmilyen kötelezettséggel nem jár sem Felhasználó, sem Szolgáltató vonatkozásában)
- Az ajánlatkérés elküldését követően a Felhasználó által megadott email-címre Szolgáltató egy visszaigazoló email-t küld, mely tanúsítja az ajánlatkérés megérkezését, és befogadását Szolgáltatóhoz.
- Felhasználó szóban vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld.
- Amennyiben Felhasználónak megfelel a Szolgálató által küldött ajánlat, 48 órán belül jelezheti Szolgáltatónak annak elfogadását. Szolgáltató ajánlati kötöttsége kizárólag az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül áll fenn, az ezt követően elküldött ajánlat-elfogadó nyilatkozatot Szolgáltató nem köteles teljesíteni. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik konkrét rendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
- Amennyiben Felhasználó a Szolgáltató ajánlatküldésétől számított 48 órán belül elfogadó nyilatkozatot tesz, úgy a Felek között a szerződés az ajánlat-elfogadó nyilatkozatnak a Szoláltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre.
- Felhasználó tudomásul veszi, hogy a www.dejan.hu oldalon leadott megrendelés, pontosan a Szolgáltató részére küldött ajánlat-elfogadó nyilatkozat következményeként a megrendelt termékre közötte és az Eladó között adás-vételi és a termék nem személyes átvétele esetén szállítási szerződés jön létre. A Szolgáltató és a Felhasználó között létrejött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető. Az elektronikus szerződésben, illetve a megkötés és a későbbi kapcsolattartás során használt nyelv a magyar.
- Megrendelések feldolgozása és teljesítés
- Amennyiben Szoláltató ajánlatára a Felhasználó részéről a fentebb meghatározott időn belül ajánlat-elfogadó nyilatkozat érkezik (ez esetben Felhasználó a továbbiakban: Megrendelő, Vásárló), úgy annak Szolgáltató általi visszaigazolásától követően a Felek teljesítési határidőben való megállapodása alapján köteles Szolgáltató a Megrendelő megrendelését teljesíteni. Ha Szolgáltató és Megrendelő a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, akkor legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított 45 napon belül köteles Szolgáltató a szerződés szerinti teljesítésre.
- Megrendelő az általa megrendelt terméket átveheti személyesen az üzletben, illetve választása szerint előreutalást követően csomagkénti, vagy utánvétellel történő postázást választhat. Előreutalás esetén Szolgáltató köteles 5 munkanapon belül a terméket postázni
- Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésre, köteles erről Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint Megrendelő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
- Ellálás joga
- Megrendelő a szerződéstől tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Megrendelő vagy az Megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
- Ha Megrendelő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát (VII. pont) köteles eljuttatni például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján az alábbi címre: 7622 Pécs, Somogyi Béla utca 2/3., info@dejan.hu
Az értékesítő köteles a Megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb a Megrendelő által a terméknek a Szolgáltatóhoz való visszajuttatásától számított tizennégy napon belül visszatéríteni. A Megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A Megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli.
A Szolgáltató azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
- Utánvételesen vissza küldött csomagokat Szolgáltató nem köteles átvenni.
- Felhívjuk Tisztelt Vásárlóink figyelmét, hogy 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c, pontja értelmében a Felhasználó nem gyakorolhatja az elállási jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján, vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
VII. Ellálási nyilatkozat-minta
Címzett: DEJAN Öltöny Manufaktúra, 7622 Pécs, Somogyi Béla utca 2/3.
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék adásvételére tekintetében: ____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ________________________________________
A fogyasztó neve: ________________________________________________________________
A fogyasztó címe: ________________________________________________________________
A fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén): _______________________
Kelt: ___________________________________________________________________________
VIII. Kellékszavatosság, termékszavatosság
- Kellékszavatosság
1.1. Milyen esetben élhet Megrendelő a kellékszavatossági jogával?
Megrendelő a termék hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
1.2. Milyen jogok illetik meg Megrendelőt kellékszavatossági igénye alapján?
Megrendelő - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
1.3. Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
1.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Megrendelő a Fogyasztóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
1.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a DEJAN Öltöny Manufaktúra (Mijic Dejan egyéni vállalkozó) Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Termékszavatosság
2.1. Milyen esetben élhet Megrendelő a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Megrendelő - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
2.2. Milyen jogok illetik meg Megrendelőt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
2.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
2.4. Milyen határidőben érvényesítheti Megrendelő termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
2.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti Megrendelő termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Megrendelő kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Megrendelőnek kell bizonyítania.
2.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk Megrendelő figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
- Szavatossági igény bejelentésének módja
Személyes bejelentés
A Vásárló bejelentheti személyesen szavatossági igényét a Szolgáltatónál (DEJAN Öltöny Manufaktúra, 7622 Pécs, Somogyi Béla utca 2/3.). Ekkor az Szolgáltató munkatársa a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
- a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját, - a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
- a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti.
A jegyzőkönyv másolatát a vásárló átadja.
Írásban történő bejelentés
A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak (DEJAN Öltöny Manufaktúra, 7622 Pécs, Somogyi Béla utca 2/3.) küldött levélben, vagy elektronikus levélben (info@dejan.hu).
Ekkor a levélnek tartalmaznia kell: - a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.